dilluns, 8 de setembre del 2014

Lectura Trimestral

QUI ÉS EL DE LA FOTO?

BEATRIX POTTER (tràiler)








VOCABULARI: QUI ÉS EL DE LA FOTO?
EXAMEN: NOVEMBRE 2015
Capítol 1
Pàg. 11
VA  SENTENCIAR, AGUDITZEN
Pàg. 12
CONQUES, PREÏ,  
Pàg. 13
FURIBUNDA
Pàg. 14
DELECTANT
Pàg. 15
VOLUBLE
Pàg. 16
COFOIA
Pàg. 19
VA ESMUNYIR
Capítol 2
Pàg.  23
FITAVA, CORROBORÉS
Pàg.  24
HAURIA FORAGITAT
Pàg.  25
EIXELEBRADA
Pàg.  27
VAGAREJAR
Pàg.  28
BOCAMOLL, MINUCIOSAMENT
Pàg.  30
XERRICS
Capítol 3
Pàg.  31
SORNEGUER
Pàg.  32
BLE, FRISOSAMENT
Pàg.  70
DISSORTAT, ATORDIDA, VA MUSSITAR
Pàg.  73
ESBALAÏDA, GARRATIBAT
Capítol 7
Pàg.  77
PARCA
Pàg.  78
DEMPEUS
Capítol 8
Pàg.  87
ESTRIDENTS
Pàg.  91
EFECTIVAMENT
Capítol 9
Pàg.  98
S'HAVIA INVOLUCRAT
Pàg.  99
HEMEROTECA
Pàg. 100
CALBOT
Pàg. 101
ROTATIUS
Pàg. 106
INSTITUTRIU
Capítol 10
Pàg. 117
CALESSA, POLISSÓ
Pàg. 121
RANCÚNIA
Pàg. 122
NARCÒTIC
Pàg. 124
AMFITRIONA
EPÍLEG
Pàg. 129
PROPÍCIES
Pàg. 132
SUSCEPTIBLES
Pàg. 147
ESTRAMBÒTIQUES






VOCABULARI 1

Capítol 1
Pàg. 11
VA  SENTENCIAR, AGUDITZEN
Pàg. 12
CONQUES, PREÏ,  
Pàg. 13
FURIBUNDA, VICTORIANA
Pàg. 14
DELECTANT
Pàg. 15
VOLUBLE
Pàg. 16
COFOIA
Pàg. 17
ENTRELLAT
Pàg. 19
VA ESMUNYIR
Capítol 2
Pàg.  22
HALITOSI, COL·LATERAL
Pàg.  23
FITAVA, DESOLADA, PERPLEXITAT, CORROBORÉS
Pàg.  24
ESPONA,  HAURIA FORAGITAT
Pàg.  25
ARQUEJANT, EIXELEBRADA, 
Pàg.  27
VAGAREJAR
Pàg.  28
BOCAMOLL, MINUCIOSAMENT
Pàg.  30
INFRUCTUÓS, XERRICS
Capítol 3
Pàg.  31
SORNEGUER
Pàg.  32
BLE, EUFEMISME, FRISOSAMENT

VOCABULARI 2 
Capítol 6
Pàg.  70
DISSORTAT, ATORDIDA, VA MUSSITAR
Pàg.  72
PALPLANTAT, DEGOLLAT
Pàg.  73
ESBALAÏDA, GARRATIBAT
Capítol 7
Pàg.  77
VA DEDUIR, PARCA
Pàg.  78
DEMPEUS
Pàg.  80
REPAPIEJAVA
Capítol 8
Pàg.  87
ESTRIDENTS
Pàg.  91
EFECTIVAMENT
Capítol 9
Pàg.  98
S'HAVIA INVOLUCRAT
Pàg.  99
HEMEROTECA
Pàg. 100
CALBOT
Pàg. 101
ROTATIUS
Pàg. 106
INSTITUTRIU
Capítol 10
Pàg. 117
CALESSA, POLISSÓ
Pàg. 121
RANCÚNIA
Pàg. 122
NARCÒTIC
Pàg. 123
VA TUSTAR
Pàg. 124
AMFITRIONA
EPÍLEG
Pàg. 129
PROPÍCIES
Pàg. 132
SUSCEPTIBLES
Pàg. 133
DESENDOLLAR
Pàg. 135
PREMIA
Pàg. 136
ESTEL·LARS
Pàg. 147
ESTRAMBÒTIQUES



TRIM.2: SerenaDolors Garcia Cornellà. Ed. Cruïlla.
Activitats web:  https://sites.google.com/site/lecturatransversal/



Booktrailer:


Capítol 1
Pàgina 5
CloquerRomandre (participi: “romàs”)Desjunyir, Trabucament, Perir, Nafra, Pressura, Cascar.
Pàg. 11
Jupó, Flassada, VicariCandela, Infantar.
Pàg. 12
Ronyonada, EspaseriaDaguerTapíEstireganyatBressolar.
Pàg. 13
Esbufegar, IntrusismeMenestral.
Pàg. 14
Partera.
Pàg. 15
SenyAlbatArriat.
Pàg. 16
MussitarBramulEstrèpitRosassa.
Pàg. 17
Terrabastall, Esclafat, Arrabassar, Revolada
Pàg. 18
Trenc, SacsejarEscampall.
Pàg. 19
InertEnderrocEnfollirOstensiblementEsclafarVailetDesplomarEsfondrarFumeral.
Pàg. 21
Veguer, EnsangonatEsparracatEscanyolit.
Pàg. 22
Màrfega, ApocatApersonat.
Pàg. 23
Alletar.
Pàg. 24
Flassada, ProhomXarneraRabent.
Pàg. 25
Llevadora, Bastiment, EmpènyerEmbranzida.
Pàg. 26
AtuellAram, Immutar-se.
Pàg. 27
Cabàs, Palplantat, Estiba.
Pàg. 28
Esgarip.
Pàg. 29
Emmarat, Ansat.
Pàg. 31
Viàtic.
Pàg. 32
DidaEncontorn.
Pàg. 33
Extremunció, Sagrari.
Pàg. 34
Seguici, Escorcollar.
Pàg. 35
Compungit.
Pàg. 36
Mercedari.
Pàg. 38
Ungir, Combregar.
Pàg. 39
Cadafal, MendicantSepeli, Amortallar.
Pàg. 42
HospiciDaguer.
Pàg. 44
Traginer, Baronia, Remença.
Pàg. 45
AlbirarEsparracadaArremolinarSederia.
Pàg. 46
PicadorSufragarProveirCanonge.
Pàg. 47
LlàntiaMenestralSarró (sarronet).
Pàg. 48
ClemàstecsRebost, BugadaEscodrinyar.
Pàg. 49
Esbullat (cabell) .
Capítol 2
Pàg. 54
MunióAmanyagar (cabell).
Pàg. 55
CalfredInfondreEsperonar.
Pàg. 57
TraspassarReguitzellFrisar.
Pàg. 58
Dot.
Pàg. 59
Endrapar, Acotxar.
Pàg. 61
BallestaBasarda.
Pàg. 65
AclucarAixadaPalafangaDallaCabàs,TerrissaCullerotsEscudellesCobertor.
Pàg. 66
Arrecerar-se, Encalçar.
Pàg. 67
Troter, Lleixa, Objectar.
Pàg. 68
CofoiArrendar.
Pàg. 69
Enriolat.
Pàg. 70
Congre.
Pàg. 71
ManyósCobertEmbalumMunióSolc.
Pàg. 72
TrasbalsadaTràngol.
Pàg. 73
OratoriFlairarPiuladissa.
Pàg. 74
Intercedir.
Pàg. 75
IntrusismeVexació.
Pàg. 76
Arrecerat.
Pàg. 77
Congeniat.
Pàg. 78
Cabòries, Escreix.
Pàg. 79
Guarir, NafraTrencaduraVailet.
Pàg. 80
Casalot, Agenciar.
Pàg. 81
DotEscreix.
Pàg. 82
Astorat, Inenarrable.
Pàg. 89
EngaltarVeralsEscodrinyar, AbellirPassavolant.
Pàg. 92
TinellÀlberFeinadorMasEmbullat.
Pàg. 94
Etzibar.
Pàg. 95
Entresolat.
Pàg. 97
Enfornar, Forca, Escarnir, Escodrinyat.
Pàg. 98
IndissolubleDesheretament.
Pàg. 101
Llegat.
Pàg. 102
Apressar.
Pàg. 103
Jaculatòria.
Pàg. 104
Entabanar.
Capítol 3
Pàg. 109
Desgranar.
Pàg. 110
Recar, Esbocinar.
Pàg. 111
Lledoner.
Pàg. 114
Formós.
Pàg. 115
PalomidesCorball.
Pàg. 119
Lligall (de paper vell).
Pàg. 121
Esmorteït, Moltó, Frisós.
Pàg. 122
Granera, Branquilló, Prior, Redimir.
Pàg. 123
Arrapar.
Pàg. 127
Semal.
Pàg. 128
MaluraPàtina.
Pàg. 129
Palangana, PedrísBrandar.
Pàg. 131
Desballestar.
Pàg. 135
Nòtula, Llegar, Protocols, Escriptures.
Pàg. 136
Parracaire.
Pàg. 138
Minuta, Esdevenir,  Ombrívol.
Pàg. 141
Promulgació, Enllaminar.
Pàg. 143
Engiponar, Farcell, Picador, Cossi.
Pàg.144
Impetuós, Cabòries.
Pàg.146
Grana.
Pàg.148
Frisança.
Capítol 4
Pàg. 153
Insalubre, Viarany.
Pàg. 156
Jovencell, Fastuós.
Pàg. 157
Astorat, Unça, Aplom, Ostentosament.
Pàg. 158
Clatellot.
Pàg. 159
Escrupolosament, Calfred.
Pàg. 160
Obstinació.
Pàg. 163
Manobre.
Pàg. 164
Aturador.
Pàg. 165
Mas, Masover, Complaença.
Pàg. 166
Confits, Pioca.
Pàg. 167
Socarrimat, Desgavell.
Pàg. 169
Brètol, Vehemència, Xiuxiuejar, Somicar.
Pàg. 170
Desgavell.
Pàg. 172
Impropi, Estoicament.
Pàg. 173
Malfactor, Espantadís, Envanir, Enardiment, Embravit, Injúria, Calúmnia.
Pàg. 174
Socarrimat, Espígol, Heura, Sèu, Esporuguit.
Pàg. 176
Auguri.
Pàg. 183
Ordenació, Auster, estora.
Pàg. 184
Sargir, Llotja.
Pàg. 185
Tros.


VOCABULARI  D'EXAMEN (FEBRER 2016)

Capítol 1
Pàgina 5
Nafra

Pàg. 11
Flassada, Candela

Pàg. 12
DaguerTapí

Pàg. 13
IntrusismeMenestral.

Pàg. 14
Partera.

Pàg. 15
SenyAlbat

Pàg. 16
Rosassa.

Pàg. 18
Trenc

Pàg. 19
InertEsfondrarFumeral.

Pàg. 21
Esparracat

Pàg. 22
Màrfega

Pàg. 23
Alletar

Pàg. 24
Flassada

Pàg. 25
Llevadora

Pàg. 26
Aram

Pàg. 27
Cabàs

Pàg. 32
Dida

Pàg. 33
Extremunció

Pàg. 34
Escorcollar.

Pàg. 38
UngirCombregar.

Pàg. 47
LlàntiaMenestralSarró 

Pàg. 48
ClemàstecsRebost

Capítol 2

Pàg. 54
Munió

Pàg. 57
Reguitzell

Pàg. 58
Dot.

Pàg. 65
Aixada, DallaCabàs, Cullerots

Pàg. 67
Lleixa

Pàg. 68
Arrendar

Pàg. 71
Munió

Pàg. 75
Intrusisme

Pàg. 78
Escreix.

Pàg. 79
Nafra

Pàg. 92
Tinell, Mas

Pàg. 97
Forca

Pàg. 98
Desheretament.

Pàg. 101
Llegat.

Pàg. 104
Entabanar.

Capítol 3

Pàg. 121
Moltó

Pàg. 122
Granera

Pàg. 129
Palangana

Pàg. 136
Parracaire.

Pàg. 143
Farcell

Capítol 4

Pàg. 157
 Unça

Pàg. 165
Mas

Pàg. 166
Confits

Pàg. 169
Xiuxiuejar, Somicar.

Pàg. 173
Calúmnia.

Pàg. 174
Espígol

Pàg. 184
Sargir, Llotja.





ACTIVITAT
Escriu el significat d'aquestes expressions.
Frases fetes i locucions
Capítol 1
Pàg. 11
De gom a gom:
Pàg. 13
Tenir mans de plata:
Pàg. 14
En un tres i no res:                                  
Fer el cor fort:
Pàg. 17
D’una revolada
Pàg. 24
Tenir el cor encongit: 
Pàg. 46
De bat a bat:
Capítol 2
Pàg. 75
Fer mans i mànigues:
Pàg. 78
Passar pel cap:
Aprendre de lletra:
Pàg. 79
No tenir-les totes:
Pàg. 83
Veure’s d’una hora lluny:
Pàg. 86
Fer safareig:
Pàg. 87
No tenir arestes:
Pàg. 90
En dansa:
Anar-se’n en orris:
Pàg. 92
Fer patxoca:
Ser pastats (de cara):
Capítol 3
Pàg. 144
Fil per randa:
Pàg. 146
De fit a fit:
Pàg. 147
Baixar de la figuera:
Capítol 4
Pàg. 157
No perdre ni una unça d’aplom:
Pàg. 173
Arrencar la pell a tires:


LECTURA TRIMESTRE 3
Dolors Garcia Cornelia
Diumenge al mati, al peu del salze
Ed. Barcanova
ISBN: 9788448936037
13è Premi Barcanova 
Una colla de companys i companyes són convocats per Facebook a la mateixa casa rural on van dur a terme les colònies de fi de curs cinc anys enrere. Durant un cap de setmana viuran plegats, aïllats de la resta del món.



Daniela Palumbo
Les maletes d'Auschwitz
Estrella Polar
ISBN 9788499327686
8è Premi de Literatura Infantil «Atrapallibres»
Quatre relats colpidors, realistes i entranyables, testimonis d’un temps que mai ha de caure en l’oblit i que cap infant hauria de tornar a viure.



Antonio Lozano- Álvaro Colomer
Terror a la xarxa I: El noi que vivia tancat en una habitació
Ed. Edebé
ISBN: 978-84-683-0732-9
Mostra de lectura (Cap. 1): http://www.edebe.com/publicaciones-generales/img/cast/830732.pdf

Una interessant novel·la que capta lectors basant-se en tres ingredients molts importants: xarxes socials com a protagonistes, atracció entre un noi i una noia i capítols curts amb un text amè i fresc. Les xarxes socials, i concretament el Facebook, s’utilitza molt per parlar amb els amics i coneguts, però sovint, també ens comuniquem amb gent desconeguda.  

“El noi que vivia tancat en una habitació” primer llibre de la trilogia Terror a la Xarxa, té un argument ben senzill: una noia de 12 anys, que viu amb la seva tieta, s’escriu pel Facebook cada dia amb el seu germà gran que estudia a la universitat. Durant uns dies la Nerea no rep resposta del seu germà i decideix investigar al Facebook. De seguida troba que alguna cosa no rutlla: tots els contactes que han agregat a l“Ombra” resten inactius des de llavors, incloent-hi el seu germà. Però descobreix que una persona encara està connectada i decideix enviar-li un missatge. 

"Hola, em dic Nerea i t’escric perquè el meu germà ha desaparegut. He trobat el teu nom entre una sèrie de persones que tenia agregada ‘L’Ombra’ com a amic. L’últim que va fer el meu germà abans de deixar de donar senyals de vida va ser agregar aquesta ‘Ombra’ a la seva llista d’amics. Si no m’equivoco, tots els qui la van agregar romanen inactius. Llevat de tu. Si et plau, posa’t en contacte amb mi urgentment. Estic una mica espantada.
Moltes gràcies!"



Així coneix el noi que viu tancat a la seva habitació perquè pateix d’agorafòbia. Aquesta malaltia no el permet sortir de la seva habitació cosa que ha fet que la seva traça amb els ordinadors hagi millorat moltíssim. Gràcies a això, ell i la Nerea van descobrint coses i s’endinsen en el perillós món del fanatisme en contra de les noves tecnologies.
"Tinc un malaltia que m’impedeix sortir de la meva habitació. Em passo tot el dia a l’ordinador, sense tenir més contacte amb el món exterior que el que ofereix internet, i no puc tocar a la noia de la que estic enamorat. Em dic Derek i aques és el meu món."
 


Terror a la xarxa I: El noi que vivia tancat en una habitació


Gisela Pou 
La noia de la mitjanit
Ed. Edebé
Col·lecció Periscopi, núm.  48
ISBN: 978-84-683-1614-7

Mostra de lectura (Cap. 1): http://www.edebe.com/publicaciones-generales/img/cast/116640.pdf

Gertrud Grass va ser una de les tastadores del menjar del Líder durant la Segona Guerra Mundial. Setanta anys més tard, Sira Burg, una adolescent que desborda energia, viatjarà a Berlín a la recerca de la nonagenària Gertrud per donar-li un missatge de la seva àvia. Sense proposar-s'ho, la vida de la Sira farà un salt mortal: trencarà amb l'Àlex, el seu nòvio; recuperarà l'amistat del Vidal; descobrirà qui és la Daniela; viurà en un pis d'estudiants ple de sorpreses, i comprendrà que la vida és un sens fi de preguntes sense resposta. 

 La noia de la mitjanit

  Roberto Santiago- Jesús Olmo
Mai no tingueu catorze anys
Ed. Edebé
Col·lecció Periscopi, núm. 25
ISBN: 978-84-236-8828-9

L’Ivan té un problema: acaba de fer catorze anys. Encara que no ho sembli, pot ser un problema força gros. Quan tens catorze anys, a vegades les coses es compliquen. Un dia l’Ivan troba la xicota del seu millor amic petonejant un altre noi.

Mai no tingueu catorze anys

Jaume Cela
Junts veurem el Miljacka
La Galera
ISBN 9788424691172
Es tracta de l'aventura d'en Dzenan, un noi de Sarajevo, que fuig de la guerra dels Balcans i ve a petar a Cerdanyola... Aquí coneix la Míriam... i inevitablement enceten una història d'amor.  Bon llibre juvenil per a qui li agradin les històries d’amor.




Sónia Fernández-Vidal 
La porta dels tres panys
Ed. La Galera
ISBN: 978-84-9930-429-8
Niko és un noi de 14 anys que un bon matí tria un altre camí per anar a l'institut i troba una casa que no havia vist mai. Atret pel misteri, hi entra i es trobarà immers en un univers extrany. Dins del món quàntic passen coses sorprenents: un univers es crea del no-res, un taller de rellotgeria ofereix viatges a la velocitat de la llum i un gat apareix i desapareix alhora. El que en Niko no sap és que té una missió important; per sort l'ajudaran uns nous amics que acaba de fer en aquest curiós món. 



James Finn Garner
Contes per a nens i nenes políticament correctes
Ed. Quaderns Crema
ISBN 9788477271536
Obres clàssiques de la literatura per a infants i joves reescrites en clau d’humor i ironia.





PROPOSTES D'ACTIVITATS DE LECTURA DEL 3R TRIMESTRE
  • RECULL DE CITES
Fes un recull de les frases i les cites del llibre que t'agraden més. Si pots, explica per què.





  • DIETARI DE LECTURA
Escriu les entrades del dietari quan en tinguis ganes. No cal fer-ho, obligatòriament, cada dia de lectura.

Un diari de lectura és un quadern personal on els alumnes registren els llibres que llegeixen i n’escriuen alguna cosa: una opinió, un personatge amb qui s’han identificat, una frase que els agrada, un dibuix... Hauria de ser de caràcter voluntari i personal: escriure-hi només quan es vulgui, el que es vulgui i com es vulguiNo es tracta de fer un treball obligatori després de cada lectura. 

Exemple:



  • LECTURA DRAMATITZADA
Selecciona fragments del llibre i fes-ne la lectura en veu alta.


La lectura en veu alta, amb preparació prèvia, davant d’altres persones, pot ajudar a millorar l’autoconcepte lector de qui llegeix, que se sentirà satisfet en veure que ho ha fet bé i que ha agradat a qui l’escolta, el qual també en traurà beneficis: sentir un model correcte de lectura, saber escoltar de manera atenta... S’enriquiran les capacitats comprensives i expressives dels participants, a més dels valors específics que pugui aportar la lectura. 

Caldria remarcar molt la preparació prèvia
• Triar fragments que agradin
• Llegir-los diversos cops i comprovar que ho entén tot. 
• Identificar les paraules que li costen de llegir i practicar-les més.
• Tenir en compte els signes de puntuació i l’entonació
Assajar la lectura, llegir-la diversos cops, davant d’una altra persona, enregistrar-la i escoltar-se...




  • AUDIOLLIBRE
Selecciona fragments del llibre i fes un àudiollibre.
Un Audiollibre és un enregistrament d'un llibre llegit en veu alta per locutors i locutores, narradors i narradores, en la seva versió integra de l'obra original i sense música de fons. Sol estar en suport CD, DVD o en formats digitals com l'MP3.
S'empra quan la lectura directa d'un llibre no és possible (per invidents) o per escoltar durant els desplaçaments o simplement perquè es prefereix d'aquesta manera.
Exemple:


https://www.youtube.com/watch?v=HwrmVbjciIE


  • BOOKTUBER
Fes un vídeo analitzant el llibre de lectura i expressa la teva opinió. (No cal que el pugis a internet.)

La lectura, com era esperable, també ha acabat tenint un espai a internet mitjançant els booktubers. El potencial dels booktubers ha estat la seva capacitat de donar veu (i imatge) al lector. Sense un desig de professionalitat en les valoracions crítiques que fan, aquests joves es limiten a presentar i compartir opinions amb els altres. Per tant, els booktubers ens permeten no només descobrir apassionats lectors sinó també saber que hi ha un volum important de joves que són lectors, i a més compromesos. 




Des de casa comparteixen la seva passió pels llibres enregistrant vídeos de poc més de 5 minuts de durada plens de creativitat i originalitat. Amb una destresa i un enginy sorprenents, ressenyen llibres, recomanen novetats, mostren les seves biblioteques i fomenten el debat literari mitjançant reptes i opinions. Tenen la gràcia d’explicar en pocs minuts la seva experiència amb el darrer llibre llegit.


Fes un booktràiler amb el més important del llibre. Pensa que ha de ser un bon reclam promocional!

En un booktràiler es capta l’atenció dels lectors a través dels aspectes que singularitzen el llibre. A diferència dels booktubes, la seva funció és incitar la lectura, no valorar-la. 



  • VIDEOLIT (VÍDEO LITERARI)


  • Adaptació cinematogràfica o teatral
Selecciona els moments més importants de la teva lectura i fes una representació teatral o un curtmetratge (una breu pel·lícula). Has d'intentar ser fidel al llibre original.

https://www.youtube.com/watch?v=ACwnGX9FYUI


  • ÀLBUM  DIGITAL IL·LUSTRAT 
 Fes un àlbum il·lustrat amb els elements més rellevants del teu llibre de lectura.
 
“(...) la gran diferència entre un llibre il·lustrat i un àlbum rau en qui porta el pes narratiu. Quan la imatge és imprescindible per entendre qui fa què, com, quan i per què; quan, observant-la, podem fer-nos una idea cabal i fiable de la història narrada (...)”
"(...) la idea d’un bon àlbum és que tots els elements del llibre es posin en joc al servei de la història."
 
Característiques:
·format de llibre.
·text i imatges (dibuixos, fotos,...)
·La imatge/il·lustració és imprescindible per entendre la història que es conta. Pot tenir diferents tipus de relació amb el text que acompanya: pot anar més enllà del text, pot explicar el contrari del que ens diu el text...
·Tots els elements que conformen l’àlbum en expliquen la història que conté: el format, la mida, el color, la tipografia que utilitza... és com una gran orquestra que necessita de tots els músics per poder tocar una simfonia.
  

Exemple:
Les il·lustracions són a doble pàgina sempre, i el text hi està integrat, a la part superior o inferior, dreta o esquerra.


Les il·lustracions juguen un paper imprescindible en aquesta obra, intensifiquen i complementen allò que conta el text


  • Creus que sense les imatges, la història agradaria igualment? Seria el mateix?
  • Podríem entendre el text sense les il·lustracions? Quin paper juguen les il·lustracions? Ens ajuden a comprendre més la història? Expliquen més coses que el text?







Escull alguna d'aquestes opcions dialogades: tertúlia literària -en directe o gravada-, entrevista al lector o a "l'autor" del llibre, debat, etc.

Poden servir-te d'ajuda algunes de les preguntes següents o pots buscar-ne d'altres, si et calen.


Preguntes bàsiques 
· Hi ha hagut alguna cosa que us hagi agradat d’aquest llibre?
· Alguna cosa no us ha agradat?
· Alguna cosa us ha desconcertat, l’heu trobada estranya?
· Alguna cosa us ha costat de comprendre?

· Heu descobert algun patró, alguna estructura que es repeteixi?

Preguntes generals
· Quan us he ensenyat el llibre abans d’explicar-lo, què heu pensat? De què heu pensat que parlaria?
· Ara que l’hem llegit, és el que esperàveu?
· Alguna de les paraules o frases que utilitza no us ha agradat?
· El llenguatge que fa servir l’autor, us ha ajudat a imaginar la situació?
· Quan ho anàveu llegint, podíeu veure la història a la vostra imaginació?
· En algun moment heu pogut “veure” a través de la mirada d'algun personatge?


Preguntes especials
· En quant de temps creieu que transcorre aquesta història?
· Algun escenari dels que surten us ha fet sentir còmode/incòmode? 
· Quins sentiments us provoca una escena concreta del llibre?
· Com es deu sentir el personatge quan li passa  X cosa?
· Us ha agradat com s’acaba? Us podíeu imaginar que acabaria així?
· Relacionaríeu aquesta història amb alguna cosa quu us hagi passat a vosaltres o a algú que conegueu?

ETC.
 http://xtec.gencat.cat/web/.content/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/0061/8a244715-1333-4a23-adcc-735622e229f8/albums_illustrat.pdf



ALTRES POSSIBLES ACTIVITATS SOBRE ELS LLIBRES
-Escriu un correu electrònic al protagonista una vegada has acabat la lectura.
-Escriu un mail a l'autor/-a explicant la teva opinió sobre el llibre.
-Imagina i escriu un diàleg amb el protagonista.
-Canvia el final del llibre.
-Contesta una hipotètica carta d'un personatge en què explica que no està d'acord amb el paper que li ha sigut assignat al llibre.
-Fes una llista doble: coses que m'han agradat i coses que m'han desagradat del llibre.
-Si fossis l'autor i et demanessin que canviessis alguna cosa del teu llibre, quines modificacions faries? Explica-ho.

Etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada